人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Victoria Fringe メモ:Janisさんのブログ

Janis Lacouveeさんという劇評家さんのブログの中に私のメッセージを引用していただいたので、メモとして載せておきます。

Here is a quotation from Janis Lacouvee's blog.
She kindly introduced Rakujuku's "Twelfth Night" in her blog.

Janis Lacouvee's blog - home and away picks の中の
my "away" picks

中で楽塾の「十二夜」を紹介してくださっています。
homeはカナダ国内、awayは国外を指しているようです。

以下引用させていただきます。

Venue 3, Metro Studio, 1411 Quadra Street
The Twelfth Night in KABUKI Style, Ryuzanji Company – Rakujuku
Twelfth Night Kabuki Style 2013Japanese company Ryuzanji presented “Hanafuda Denki” at last year’s Fringe. It was one of my top theatre (not just Fringe) experiences of 2012. They return this year with their senior company, Rakujuku, a group of actors whose average age is 61. Most of them only began acting in their 50s.
A cast member messaged me to say “Though our “Twelfth Night” is acted in Japanese style, the story is mostly based on the original, so it wouldn’t be hard to understand the story. I hope you’ll enjoy Japanese names called in a Shakespeare play and also, some of the Japanese music.” I expect that this show, like last year’s, will sell out.

この中の"A cast member"というのは私です。ちょうど私がJanisさんにメッセージを送った時にすぐに返信が来て「今、awayの記事を書いているのよ。」
ということでした。なんてタイミング!
ほとんどのメンバーが50歳前後から演劇を始めたということに特に興味を持ってくださったようです。

このJanisさんとはビクトリアに着いた翌日、最初に情宣に出かけた劇場で偶然にお会いできました。
Rakujukuと名乗るとすぐに
「MIYUKIは?」
と聞いてくれました。
何度かメッセージのやりとりをしただけなのに
初めて会ったとは思えないほどすぐに打ち解けてくれて話がはずみました。
もちろん公演も観に来てくれて終演後もお話できました。
シェイクスピア関係やシニア関係にも声をかけていただきました。
お世話になりました。
ありがとうございました。

Luckily, I could see her and talked with her on our second day in Victoria at the very first theatre we visited to hand in our flyers. What a coincidence!
She was very helpful to let theatregoers know our performance.
I'm most grateful to her.


CoRichブログランキングにほんブログ村 演劇ブログ 劇団・役者・裏方へにほんブログ村 演劇ブログへ

by sk_miyuki | 2013-09-15 16:20 | Trackback | Comments(0)

50歳から演劇生活を始め、稽古・公演・映像・観劇メモや日々のあれこれを綴っていましたが、2019年からはオンライン中心の生活をしています。http://bit.ly/2Q7ZgbW 語学も好き。気まぐれに旅行も。


by sk_miyuki